• Heineken-Experience-15
  • Heineken
  • heineken-experience

Heineken Experience

Veel bezoekers versus Rijksmonument

De Heineken Experience behoort tot de top vijf toeristische attracties van Amsterdam. Deze populariteit heeft gezorgd voor een bezoekersaantal van meer dan 4000 per dag.

Om deze bezoekersstroom in goede banen te leiden heeft EversPartners in een Design&Build opdracht (in samenwerking met Heineken en IJbouw) een masterplan ontwikkeld waarbij in de entree, in onderdelen van de tour en de uitgang extra doorstroomcapaciteit beschikbaar komt. Hierbij wordt de entreehal vergroot en de garderobe aangepast door de souvenirwinkel en winkelopslag naar een nieuwe aanbouw te verplaatsen. Met de ruimte die hier vrijkomt kan het laatste deel van de tour aangepast worden zodat dit deel van de tour rechtsstreeks bij de souvenirshop uitkomt om daarna weer via de garderobe naar de uitgang te gaan.

Om de route aan te passen worden verschillende doorbraken gerealiseerd. Deze doorbraken hebben een grote impact: de oude fabriek is ontworpen om duizenden liters bier per vierkante meter te kunnen dragen. Vloeren en wanden zijn vaak meer dan een meter dik beton, dus eenvoudige ontwerpaanpassingen zijn grote ingrepen die goed gepland en ge-engineerd moeten worden.

In de uitvoering worden de verbouwingen in korte fasen uitgevoerd zonder dat de Experience hiervoor ook maar één dag gesloten wordt. Om te zorgen dat die krappe deadlines gehaald worden is de Experience gescand en in BIM uitgewerkt. Met de juiste engineering en het vooruitdenken in het bouwproces wordt het verbouwen met snelle sprints mogelijk gemaakt.

 

Opdrachtgever 

Heineken
Lokatie
Amsterdam (NH) Stadhouderskade
Werkzaamheden
Ontwerp   Winkel formules

Andere leisure projecten

Rijksmuseum

Rijksmuseum

Restauratie advies en funderingsherstel.
Zuiver

Zuiver

Constructieve engineering op lokatie Amsterdam.