Heineken Experience
Veel bezoekers versus Rijksmonument
De Heineken Experience behoort tot de top vijf toeristische attracties van Amsterdam. Deze populariteit heeft gezorgd voor een bezoekersaantal van meer dan 4000 per dag.
Design & Build
Om deze bezoekersstroom in goede banen te leiden hebben wij in een Design&Build opdracht (in samenwerking met Heineken en IJbouw) een masterplan ontwikkeld waarbij in de entree, bij onderdelen van de tour en bij de uitgang extra doorstroomcapaciteit beschikbaar komt. Hierbij wordt de entreehal vergroot en de garderobe aangepast door de souvenirwinkel en winkelopslag naar een nieuwe aanbouw te verplaatsen. Met de ruimte die hier vrijkomt kan het laatste deel van de tour aangepast worden zodat dit deel van de tour rechtstreeks bij de souvenirshop uitkomt om daarna weer via de garderobe naar de uitgang te gaan.
Om de route aan te passen worden verschillende doorbraken gerealiseerd. Deze doorbraken hebben een grote impact: de oude fabriek is ontworpen om duizenden liters bier per vierkante meter te kunnen dragen. Vloeren en wanden zijn vaak meer dan een meter dik beton, dus eenvoudige ontwerpaanpassingen zijn grote ingrepen die goed gepland en ge-engineerd moeten worden.
BIM- coördinatie
In de uitvoering worden de verbouwingen in korte fasen uitgevoerd zonder dat de Experience hiervoor ook maar één dag gesloten wordt. Om te zorgen dat die krappe deadlines gehaald worden is de Experience gescand en in BIM uitgewerkt. Met de juiste engineering en het vooruitdenken in het bouwproces wordt het verbouwen met snelle sprints mogelijk gemaakt.
Opdrachtgever
Heineken
Locatie
Amsterdam (NH) Stadhouderskade
Werkzaamheden
Constructieve Engineering
Uitvoering
Wet- & Regelgeving
Modelleren